Simpelweg genieten

9 maart 2024 - Penang, Maleisië

De afgelopen weken is het simpelweg genieten. Ik (Kirsten) ben over mijn culture shock heen en we doen het rustiger aan. We hebben 3 weken in de Cameron Highlands (Maleisië) doorgebracht en zitten nu 3 weken op Penang eiland (Maleisië). We reizen minder van de ene plek naar de andere. Hier op Penang hebben we in een wat tanend hotel een kamer met een aparte soort woonkamer en goede wifi. Een fijne plek om te werken dus. En een geweldige omgeving. Penang heeft mooie natuur en is tegelijkertijd een stad. Over vervoer en goed eten hoeven we ons dus geen zorgen te maken.

We zijn elke week 3 tot 4 dagen ´thuis' aan het werk en dan 3 tot 4 dagen de omgeving aan het verkennen. Het voelt voor mij (Kirsten) onwerkelijk om op een tropisch eiland te zijn. Om de palmbomen bij zee te zien en over het strand te lopen. Om de tropische jungle te zien. Het enige wat hier anders is dan op de perfecte plaatjes is dat je niets kunt zien in de zee. Het is een beetje een modderige kleur en daar zwem ik niet graag in. Maar we hebben geluk, want er zit een zwembad bij het hotel (die niet dicht is, want allerlei ander faciliteiten bij dit hotel zijn 'under reconstruction').

Hoogtepunten van de afgelopen maand:
- De theeplantage in de Cameron Highlands: theestruiken zo ver het oog reikt en een theecentrum waar we de fabriek konden bekijken.
- Bloementuinen in de Cameron Highlands: de ene met lokale bloemen en planten, de andere aangelegd als een soort mini keukenhof of sprookjesbos.
- Penang Hill met natuurpark The Habitat: met een kabeltrein de steile heuvel op en dan door het tropische regenwoud lopen via boomtoppaden, een hoge uitkijktoren en aangelegde looproutes. We hebben geweldige vogels, bloemen, vlinders en eekhoorns gezien. En bij het treinstation een groep brillangoer apen.
- Natuurpark met turtle beach en monkey beach: 1,5 uur lopen door de jungle naar de schildpaddenopvang op het strand. En daarna met de boot naar het apenstrand. Daar al je spullen goed in de gaten houden, want de java-apen nemen alles mee wat ze er interessant uit vinden zien.
- Heerlijk vegetarisch en veganistisch eten bij vegetarische restaurants die hier veel meer te vinden zijn, zoals Brown Poodle Café.
- Fijne tentjes om wat te drinken of te eten in George Town, zoals La Vie En Rose Patisserie.
- Mooie street art, waar Penang bekend om staat.

1. Annetta:
    14 maart 2024
    Fijn Kirsten dat je nu geniet van de tijd daar! Het blijft hoe dan ook bijzonder om dit mee te maken. Deze ervaringen neem je mee in je leven, in je eigen reis op aarde. Hoe ervaart Joachim deze reis?
    Vandaag beleven we hier in Nederland een mooie zachte lentedag. De natuur barst uit, erg vroeg voor de tijd van het jaar! Het is een mooie gedachte om onder dezelfde zon te mogen leven en werken, jullie daar wij hier. Dankbaar!
  2. Kirsten en Joachim:
    22 maart 2024
    Joachim voelt zich thuis in Azië, waar hij deels is opgegroeid. En is hier in zijn element. En het is bijzonder om samen de plekken op te zoeken waar hij vroeger gewoond heeft.
    Heerlijk dat in Nederland ook de zon weer tevoorschijn komt. Dat hebben jullie wel verdient na een aantal donkere maanden. Ik hoop dat het goed weer is als we in april weer terugkomen :)
  3. Annuska:
    16 maart 2024
    Wat een belevingen en bijzondere (lange) ervaring. Prachtig allemaal om een beetje mee te mogen reizen! 🥰
  4. Kirsten en Joachim:
    22 maart 2024
    Dank je! Tot weer ziens in Nederland straks :)

Jouw reactie