Vogelen

30 maart 2024 - Bangkok, Thailand

Een rode draad door deze reis heen was dat ik (Kirsten) vaak met een verrekijker om te zien was. Ik ben opgegroeid met vogelen, maar had het een tijd niet echt gedaan. Een paar jaar geleden kreeg ik weer zin om deze hobby op te pakken en heb ik een goede verrekijker voor mijn verjaardag gekregen. En wat ben ik daar blij mee! Ik had tot die tijd een verrekijker die niet groot genoeg vergrootte en te kleine lenzen had, waardoor er te weinig licht in kwam. Dan keek ik naar een vogel en raakte alleen maar gefrustreerd, omdat ik de kleuren niet goed kon zien en de vogel niet van dichtbij genoeg kon zien. Nu zie ik de vogels mooi in beeld en kan ik alle kleuren haarfijn onderscheiden (als ik niet tegen het licht in kijk tenminste).

En wat is het dan een feest om tropische vogels te gaan spotten! Zoveel mooie kleuren en vormen! Ik heb me er kostelijk mee vermaakt. Fijn dat ik het vogelboek met vogels uit zuid-oost Azië van mijn vader mocht lenen.

In totaal heb ik meer dan 60 soorten vogels gezien, waarvan ik sommigen niet 100% kon thuisbrengen, maar de meeste heb kunnen identificeren. Bij de foto's heb ik een overzichtje van verschillende vogels die ik heb gezien gemaakt (zonder de watervogels mee te nemen, dan werd het te veel).

1. De buurman:
    4 april 2024
    Dank jullie wel voor jullie blog. Wat hebben wij heerlijk mee kunnen genieten van jullie avonturen. Van wat jullie gezien hebben, van de indrukken die jullie gekregen hebben. We konden volgen hoe jullie je geleidelijk aan een mooie combinatie van werken en genieten eigen hebben gemaakt. Jullie hebben ons openhartig een leerzaam inkijkje gegeven hoe jullie om zijn gegaan met de zogenaamde cultuurverschillen die eigenlijk alleen maar bestaan omdat wij vooral alleen maar ons eigen stukje wereld kennen. Jullie mooie foto's geven een prachtig beeld van de culturele en natuurlijke rijkdom van Thailand en Maleisië. Leuk Kirsten dat je rust en tijd gevonden hebt om een oude hobby weer op te pakken. Gelukkig hebben wij vlakbij huis ook mooie natuur. Een beetje meer aangeharkt dan in Azië misschien maar toch ook met mooie vogels. De grutto, ransuil en al hun maatjes zitten hier een eindje verderop al op je te wachten. En de lezers van jullie jokiblog ook, nieuwsgierig naar nog meer verhalen...
  2. Kirsten en Joachim:
    5 april 2024
    Bedankt voor het meelezen. En leuk om zo ook af en toe wat te horen van onze thuisbasis :) Verhalen genoeg, dus tijd voor een uitgebreide burenborrel :)

Jouw reactie