Eerste dag in Bangkok

5 januari 2024 - Bangkok, Thailand

Onze reis naar Thailand verliep soepel. Geen vertragingen, geen lange rijen bij check-in balies of security. We waren zo vroeg op Schiphol, dat we aan het eind toch nog naar de gate moesten rennen, omdat we lekker rustig aan aan het doen waren :)

We waren om 8 uur in de ochtend vertrokken uit Hotel Schiphol en kwamen om Nederlandse tijd 4.30u in de nacht aan in het huis van Joachims ouders in Bangkok. Joachims ouders zijn op dit moment in Nederland en we zijn blij dat we hier mogen verblijven. Slapen was in de twee keer 6 uur durende vlucht niet echt gelukt. Misschien hooguit 2 tot 3 uur slaap bij elkaar. Maar in Bangkok was het 10.30u in de ochtend toen we aankwamen, dus we hadden nog een hele dag voor ons.

Na een korte powernap van 2 uur zijn we ons bed uitgekomen en met het openbaar vervoer van Bangkok naar de Train Night Market van Srinakarin gegaan. We zouden hier samen met Joachims broer en zijn gezin een kijkje nemen om 17u. De Bangkok OV planner gaf aan dat onze reis per trein en skytrain 40 minuten zou duren. Helaas nemen Thai het niet zo nauw met de tijd en duurde het uiteindelijk 1,5 uur om er te komen. Toen we hen om 18.15u ontmoetten, hadden ze inmiddels al rondgelopen en gegeten. De kinderen waren ongedurig en moesten al bijna richting bed. Het werd dus een kort weerzien waarbij we nog even over de markt liepen en toen afscheid namen.

Train Night Market Srinakarin

Zelf hebben we daarna nog lekker wat gegeten en rondgelopen. Onze schoonzus had gelijk dat het sowieso leuk was om deze plek te bezoeken. Ik (Kirsten) heb eindelijk een zonnebril gevonden die ik leuk vind en een nieuwe riem. De vorige heb ik 7 jaar geleden op de Chatuchak weekend market in Bangkok gekocht en was inmiddels net kapot. Net als de zonnebril die ik toen ook daar had gekocht trouwens. Dat laat wel zien dat de kwaliteit van de spullen goed is.

Eten op night market

Op de terugweg probeerden we een andere route met de skytrain. Die volgens de OV planner ook maar 40 minuten zou duren. Helaas. Ook 1 uur en 15 minuten. Wat hebben we dus op dag 1 geleerd? De tijd van de OV planners is niet te vertrouwen. De volgende keer nemen we de skytrain tot in de buurt van de wijk waar Joachims broer en zus wonen en nemen dan van daaruit de taxi om op de afgesproken plek te komen.

1. Dorothé Jacobs:
    5 januari 2024
    hoi Kirsten en Joachim. Wat leuk om jullie verhalen te kunnen volgen. Goeie start in Bangkok. groet Dorothé