Aan de Mekong Rivier

23 januari 2024 - Chiang Khan, Thailand

Na een aantal dagen in een kleine kamer te hebben doorgebracht in Nong Khai, waren we er klaar voor om verder naar het noorden te reizen om daar een klein dorpje te bezoeken waar ik (Joachim) een tijdje heb doorgebracht als kind. Het is gelegen aan de Mekong Rivier en er komen weinig mensen, behalve de dorpelingen zelf en wat Thaise toeristen.

We hadden het geluk mee te mogen reizen met Thaise kennissen van een vriend van ons, want OV daar naartoe is nog niet goed geregeld en dan heb je kans dat je dagen op een bus moet wachten. Het werd een gezellige reis met voorin een dame die een kokosnoten bedrijf heeft die graag veel met ons praatte over allerlei onderwerpen. Het heeft in elk geval mijn Thai naar een hoger niveau geholpen.

Samen met onze reisgenoten bezochten we onderweg een prachtige skywalk boven op een berg. Verder gingen we langs een bhoeddistische tempel met azuurblauwe daken en een grote liggende Buddha. Hier zag ik ook kans wat video's en foto's te maken van alle pracht en praal.

Tegen etenstijd kwamen we aan in het dorp en mochten we direct aanschuiven bij de familie van onze reisgenoten. Ze waren allen heel hartelijk en zetten een feestelijke maaltijd voor ons klaar. We hebben een deel van de avond met hen doorgebracht en zijn toen naar onze slaapplaats gebracht. Daar hebben we heerlijk geslapen in de koelere temperatuur. Onze ogen vielen dicht bij het geluid van de vele krekels en het zacht kabbelen van het water van de grote rivier de Mekong.

Al om half zes 's ochtends werden we gewekt met een luid kabaal van een heleboel hanen. Wat blijkt: bijna iedereen in het dorp heeft tenminste één haan (sommige mensen hebben er vier!). Het werd een luid onafgebroken concert van hanengekraai. We zijn toen vroeg opgestaan om naar de rivier te lopen en in de vroege ochtend de zon te zien opkomen. De natuur in het noorden van Thailand is prachtig, alsmede ook het wijdse uitzicht vanaf de oever van de Mekong tot aan de grote bergen aan de overkant in Laos.

1. Henrianne Bloed:
    23 januari 2024
    Wauw wat super mooi zeg
  2. Kirsten en Joachim:
    26 januari 2024
    Ja hé! We zien allerlei gave dingen hier.
  3. Henrianne Bloed:
    26 januari 2024